mandag 14. september 2015

Slanking




av garnlageret mitt fortsetter.
Det er tydelig at jeg liker å strikke av alpaca garn,
for det er det en del av her :)
Jeg har strikket mange marius gensere i det garnet,
og alle restene blir tatt vare på.
Dette er rester etter en genser til ei venninne,
så da passet det bra å strikke genser til hennes barnebarn av restene.
En retro genser i str 4 år.
Oppskriften er fra vikinggarn. 
Minner meg om fargene jeg gikk med i min barndom :)


Etter fanagenseren ble det og igjen litt garn,
bare et lite nøste med hvitt.
Ei kollega mener at det ikke går an å få noe ut av 50 gr garn,
og det ville jeg motbevise.
Strikket klompelompe votter og et par sokker til henne,
hun venter barn etter jul :)


Og når jeg først var i gang, strikket jeg en liten lue,
samt en bitteliten ulltrøye.
Alt er strikket i str 0 - 1 mnd.


Her på sørlandet regner det i bøtter og spann!
Og vinden uler rundt hushjørnene.
Skikkelig høstvær.
Egentlig synes jeg det bare er deilig.
Så i dag, mens det regnet som værst,
satt jeg meg ut i hagestua :)
Tente levende lys og slappet av med en god bok.
Lurer bare på hvorfor jeg ikke gjør det oftere.

Ny uke - nye muligheter!
Jeg har startet på to nye strikkeprosjekter.
Jakke til meg selv, og et teppe av restegarn.
Hva lager du?








11 kommentarer:

  1. Herlig retro genser, den får frem litt minner ja :)
    Flotte småplagg du har strikket også.
    Nå er nok høsten her for fult, men så deilig og kunne kose seg litt ute allikevel!

    SvarSlett
  2. Så produktiv du er! Kjempefin genser! Og småplaggene er jo bare skjønne. Artig å strikke og gode i bruk. Det er regn her også, men det er ikke kaldt, heldigvis. Foreløpig drikkes det morgenkaffe, og så strikker jeg litt til God morgen, Norge.

    En god tirsdag ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  3. For ein flott gensar, og fine fargar :) Og nydelege småplagg du har strikka og.

    SvarSlett
  4. Jeg strikker pulsvarmere - til tross for at vi har fint vær med litt sol, blå himmel og høstsky - høsten har så deilig lys :-)) Ja det blir kald hurtig...
    kanskje og vi bruker lua og pulsvarmere.
    Fantastisk genseren har du strikkt - super vakre farger og mønster -
    og så søt babysetter... Deilig er dette :-)))
    Ha en god uke fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Kjekt å få søte ting ut av restegarn.
    Klem

    SvarSlett
  6. Du fikk mye fint ut av restgarnet. Her har jeg mange prosjekt gående samtidig. Hekler på Sophies Univers, strikker på Snøløvgenseren og så har jeg en hals gående. Må ha flere ting å skifte mellom.
    Ha ei flott uke og helg.

    SvarSlett
  7. Flotte reste-garn plagg.
    Ja - viktig - og jeg må nok øve meg litt - på å sitte mer i ro på et godt sted - å nyte!

    SvarSlett
  8. Kjekt å få brukt opp restegarn, ja. Det ble jo noen par med Ankelsokker i sommer, av restegarn......veeeeel, noe måtte kjøpes for å få kabalen til å gå opp, he he
    Kjempefin Retrogenser du strikket av leftovers garn. Veldig flott ble den.
    Og alle de andre småtingene også, av et lite nøste eller to.
    Jeg strikker på en genser til min søster som har bursdag i morra. Et erme igjen, og montering, så er den ferdig for levering.
    Ellers ligger det en genser og en jakke som skal bli ferdig.
    Men jeg kjøpte jo garn til et heklesjal, i KBH, denne uka. Spørs om jeg bare må begynne på det i helga.....bare litt.......;)
    Strax helg, men i kveld er siste dag av min ferieuke, så det blir jobb på meg. Veldig lurt det du gjorde med å ha en koselig lesestund i hagestua di.
    God helg Lisbeth
    Klem

    SvarSlett
  9. Så mye fint du har fått ut av restegarnet!

    SvarSlett
  10. Prøver å strikke ferdig ting som ligger i poser i alle garneskene.. Vet at garnlageret minker, men det synes ikke.. Bruker litt tid rundt på nett for å finnenye ideer til hva som kan lages av rester, er lei av sokker og votter.. Kos deg med strikking i høst ;o)

    SvarSlett
  11. Så mye fint du strikker, Lisbeth! Den bøvertunjakken fortjener du virkelig - helt til deg selv :D

    Den klompelompe-boka måtte jeg bare få tak i, kanskje har jeg den i hendene i kveld.. Er overbevist om at der er mye lekkert i vente. Heldige barnebarnet ditt ;)

    SvarSlett