lørdag 28. mars 2015

En spennende uke






Denne uka har vært spennende!
Min eldste datter har vært på jakt etter sted å bo en stund,
og denne uka gikk det i boks!
Et stort, flott nytt rekkehus er hun nå stolt eier av :)
Så i går ble de første flyttelassene kjørt,
og vi fortsetter i dag.
Det har blitt lite tid til strikking - men litt har det blitt.
Dette knappeskjerfet var strikket på et blunk.



I garnkurven fant jeg en UFO..... 
Fargerike sokker som er til tenk meg selv :)
Jeg husker nå hvorfor de er blitt en UFO.
Det er kul umulig å strikke på dem når det er folk hjemme....
Jeg sitter med nesa nede i mønsteret hele tiden,
for ikke å miste tråden i mønsteret.
De er lagt bort for påsken, for her er heldigvis huset fullt igjen :)
Men de er første prioritert etter påske igjen!
I mellomtiden startet jeg på noen andre sokker :)
Mye enklere mønster å huske!

Vi går en herlig uke i møte!
Lange, gode fridager med familie og gode venner.
Og det toppes om været blir bra også :)



4 kommentarer:

  1. Flotte prosjekt hos deg, herlig å få ferdig ting man har liggende! Her er Nancy på pinnene, den blir mitt flystrikk når vi drar på langtur på tirsdag. Ha en herlig påske, håper været blir bra!

    SvarSlett
  2. Heisann Lisbeth.
    De UFO-sokkene var rålekre. Men de ser også ut som et alene-strikketøy, ja. Mye å telle på.
    Grattis til eldstedatteren som har fått seg leilighet.
    I dag har jeg vært med Sophia i stallen. Iskald vind, men ellers har vi kost oss med den nye hesten hun passer og rir, en skikkelig kosegris.
    Nå er det kaffe og sjokolade under pleddet på sofan, og litt aviser og strikketøy resten av lørdagskvelden.
    God helg og god påske. Min starter ikke før onsdag kveld. Klem

    SvarSlett
  3. Så kjekt å flytte inn i nytt hus! Klart strikkinga får vente da. Det er i slike situasjoner at alle hjelpende hender kommer godt med.
    Ser du er i gang med lekre Denver-sokker. Slike har jeg strikka mange par av.
    Den halsen din har jeg tenkt å strikke, men nå har jeg begynt på en Hverdagsjakke og har vel arbeid ei stund.

    Med gode ønsker om ei fin påske!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Gratulerer til datter med ny bolig, det er spennende! Deilig knappeskjerf du har strikket og fine sokker. Jeg har også et sokkepar liggende med mye mønster, trenger alene tid på dem :)
    Ønsker deg en riktig god påske!

    SvarSlett