mandag 29. desember 2014

Bytte, bytte konge.....



 
Jeg liker godt å gjøre en byttehandel :)
Synes det er vanskelig å ta penger av venner  når jeg strikker til dem.
Så da ønsker jeg meg noe i stedet for.
Noen ganger får jeg gavekort eller noe jeg sparer på,
andre ganger kommer det håndarbeidsprodukter tilbake.
Da disse julesokkene skulle bytte eier,
var jeg heldig å få denne fine veska igjengjeld :)
Perfekt! Jeg syr jo ikke.
 
 
Det har blitt mye strikking i romjula.
Studenten ønsket seg en jakke tidligere i høst,
og hun fant et mønster hos Drops design hun kunne tenkt seg.
Jakka heter Mandy og er strikket i nepal.
Den satt perfekt på frøkna,
og til gjengjeld får jeg evig kjærlighet <3
Hihi :)
 
 
 
Endelig kom knappene til sin rett også,
de ble kjøpt i Tallin for mange år siden.
Har bare ventet på det rette antrekket og feste dem på :)
 
 
I går kom faktisk vinteren på besøk til en søvnig liten Sørlandsby :)
Vi får nyte det så lenge vi kan,
mildvær er meldt rett over nyttår.
 
Romjula er brukt til total avslapping :)
Det har vært godt og nødvendig.
Håper du også har rukket å slappe av mellom slaga :)
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Så kjekt å kunne bytte fra hjemmelaget til hjemmelaget! Hjertesokkene var fulle av god julestemning syns jeg:) Jakka var nydelig fin! Og så kjekt at den passet så fint på!

    SvarSlett
  2. Kjempelurt med den bytteordningen, spennende også :)
    Jakka var kjempefin og den så utrolig deilig ut.
    Koselig med litt snø til nytt år. Kos deg videre med strikking og avslapping!

    SvarSlett
  3. Jeg har det på samme måten. Jeg vil heller bytte tjenester eller få en ting enn å sette en pris på det.
    For tiden er det for familie jeg strikker, og får masse glede ( og kjærlighet ) tilbake. Dessuten får jeg enda flere ønsker.....ja ja
    Litt hvitt er det her også, men ikke mye. Jeg nyter livet innendørs, og har ingen avtaler, kun å lage fest for Sophia og venninnene i morra. Så da skal jeg nyte strikking på gjesterommet oppe. Jeg koser meg i mitt eget selskap, heldigvis.
    Godt nyttår, Lisbeth. Klem

    SvarSlett