tirsdag 7. oktober 2014

Et møte med Jørn Lier Horst



 
I kveld har jeg vært så heldig å treffe denne mannen.
Jørn Lier Horst.
Han var invitert til biblioteket der jeg jobber for å holde et foredrag.
Og for en herlig mann.
Men glimt i øyet fortalte han om sitt forfatterskap,
og hvordan han har dratt med seg sine erfaringer som politietterforsker,
i sitt forfatterskap.
Spennende, gøy og lærerikt! 
 
 
Han skriver krim for oss voksne.
 
 
Han skriver krim for 10 - 14 åringer.
 
 
Og han skriver krim for 6 - 9 åringer!
Allsidig med andre ord.
Jeg har lest mange av både krimbøkene for voksne og de til tenåringer,
og konklusjonen er at jeg liker han.
Han skriver spennende, lett og med driv.
Om du enda ikke har stiftet bekjentskap med denne forfatteren,
anbefaler jeg deg å lese noen av bøkene hans.
Han har mottatt flere priser og den mest kjente er nok Rivertonprisen,
som han fikk i 2013 for boka Jakthundene.
 
Så - mens den første høststormen raser ute,
logger jeg meg av og
- strikker litt mer ;)
Og du - om du lurer - bildene har jeg hentet fra Google!
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Så morsomt, jeg har lest alle krimbøkene hans. Liker godt at handlingen er lagt til Stavernsområdet der vi har hytte:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Det var sikkert interessant, han skriver godt har lest flere av bøkene hans.

    SvarSlett
  3. Du var flotte møte. Fire bøker jeg fand i tysk: Jakthundene, Hvis havet slutter,
    Hvil i fred ikke og Vinterstrengt.
    Ha en fin uke fortsatt. Klem Viola

    SvarSlett
  4. Spennende møte! :-) Kos deg med strikkingen!

    SvarSlett
  5. Så artig da. Har lest iallfall et par bøker av ham. Visste ikke at han skrev til barn og ungdom, så det må jeg sjekke ut. Har en som trenger å lokkes litt angående leselyst.. ;)

    SvarSlett