onsdag 19. mars 2014

Puta som ble til?



 
Her er puta mi!
Som ble et sitteunderlag ;)
Klippet i stykker et gammelt liggeunderlag og la det inne i trekket.
Sydde på noen trykk knapper for å lukke åpningen,
og vips så ble det til noe nyttig lell :)
 
 
Studenten ønsket seg lange, gode, varme strømper.
Og når noen ønsker seg noe hjemmestrikket,
må jeg jo bare trø til.
Snart ferdig med nr. 1.
 
Vet ikke hvor mye det blir strikket de neste dagene,
denne kom nemlig i posten i dag :)
 
 
 
Godt det er flere enn meg som har alt for mye en har lyst til å lage!
Og som Marit sa i kommentaren sin,
etter at man oppdaget Pinterest går den kreative hjernehalvdelen i spinn!!
Og ikke bare ang strikking g hekling.
Jeg skal jo innrede hagestua også i vår,
og etter å ha tittet på Pinterest ser jeg bare tusenlappene fly............
Kjenner nesten jeg får små panikk -
herre min hatt hvor skal jeg finne alle de pengene?
Kjenner jeg Mannen rett ber han meg vel stikke fingeren i jorda
og innse at jeg ikke får det akkurat slik jeg vil.
Men drømme, det må jeg få lov til.
Det er tross alt gratis :)
 
 
 
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Puta ble jo kjempefin, strømpene blir lekre, men flott mønster. Disse vil varme godt.

    SvarSlett
  2. Heisann Lisbeth
    Trodde først det var et Ipad-etui. Det hadde vel også gått an? Men sitteunderlag er jo flott fremover nå. Du får ha den i hagestua, så slipper du å kjøpe en ekstra pute, vet du, hi hi.....da blir vel mannen glad?
    Det du kan lage til den, kan du bruke penger på noe annet der :)
    Flotte sokker, laaaange.......hadde vel aldri blitt ferdig, jeg. Vel, jeg må snart begynne på Mars-sokkene. Et par hver mnd, er mitt mål.
    I helgen skal jeg til Sørlandet , men ikke lenger til Kragerø, for å besøke ei venninne. Da blir det Powerstrikking!!!!!
    Ha en herlig torsdag, med ny bok, spennende.
    Klem

    SvarSlett
  3. Fine mønster, fin bok... ha det veldig hyggelig.
    I dag vi har våren - sol og 20 grad... glad!!!
    Hilsen fra Viola. Klem

    SvarSlett
  4. Fine ting du har strikket!! Den boka kom i posten til meg også - i dag! :-)

    SvarSlett
  5. Likt godt både sitteunderlaget og sokkane. Sokkane såg kjempe goé ut.

    SvarSlett
  6. Hei! Så fint putetrekk! Det er Voss-mønsteret, ikke sant? Veldig fint blir det! Ønsker deg en fin helg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Hei. Så lurt å lage sitteunderlag og veldig fint ble det jo!:) Håper du gir tilbakemelding på boka.:) God helg!

    SvarSlett
  8. Å så flink du er!!!!
    Blir helt imponert jeg....ingen strikking her men jeg har lyst til,å lære det:)
    Sokkene var dånefine!
    Riktig god helg og takk for dine alltid så koselige spor hos meg:)

    God helg.
    Klem Camilla .

    SvarSlett
  9. Fineste sitteunderlaget jeg har sett! Og for noen superflotte strømper.
    Og du - jeg gleder meg til å se resultatet av utestuen din:) Lykke til videre med planleggingen.
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett