torsdag 6. mars 2014

Kunsten å være den man er



 
er en nydelig bok!
Den handler om Julia, som er en vellykket advokat i NY,
og om hennes bror U Ba som bor på landsbygda i Burma.
Det er en bok med store kontraster.
Det er en historie om kjærlighet og fortvilelse,
lykke og omsorg.
Troen på god og dårlig karma,
og på gode og onde ånder som må blidgjøres og holdes i sjakk.
Dette sier forlaget om boka:
 
Det er gått ti år siden Julia besøkte farens hjemland, Burma.
Til tross for at hun er en vellykket advokat på Manhatten, føler hun seg
utslitt og ulykkelig.
Til slutt bestemmer hun seg for å reise tilbake til Burma
og besøke broren sin U Ba.
Parallelt med at Julia forsøker å finne tilbake til seg selv,
får vi fortalt den usedvanlige historien til den burmesiske enken Nu Nu.
Hennes verden blir snudd på hodet når det blir krig i landet
og de to sønnene blir kommandert ut som soldater.
Hun blir nødt til å foreta et umulig valg,
en beslutning som kommer til å prege henne resten av livet.
 
Les den og bedøm selv :)
Jeg likte den godt!
 
Liker du å gi bort håndarbeid?
Eller liker du å få noe andre har laget?
Da bør du ta en titt her.
 
Nå skal jeg strikke ferdig sokkene jeg har startet på,
har bare bitte litt igjen ;)
Håper dere får en herlig dag!
 
 
 
 







 
 


2 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth!
    Tusen takk for at du er så søt og legger igjen spor så ofte hos meg....blir GLAD!
    Den boken høres fin ut ja....jeg er ingen lesehest,men leser endel 1800 talls serier som er lett å lese;)

    Håper du har en flott dag.
    Hos oss pøser det i dag....sånn er det jo....bare å gjøre det beste ut av det:)

    Klem Camilla .
    Ps.om du ikke har fått det med deg,så er det give away hos meg...trekning i morgen:)))

    SvarSlett
  2. Denne hørtes fin ut! Takk for tipset :)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett