tirsdag 17. desember 2013

Litt luksus



 
har jeg unnet meg :)
Strikket dette myke, varme og deilige sjalet.
Det henger konstant rundt skuldrene mine, og jeg bare elsker det!
Takk Sylvia for at du tipset meg om det garnet :)
 
 
Ellers har jeg strikket ferdig en genser til min niese,
klarer jo ikke å si nei, når hun spør så pent :)
 
 
Annerledes og artig,
god og varm.
 
 
Synes flettene ble så fine.
Nå får vi håpe hun blir fornøyd :)
 
Utestuen vår går det fremover med,
men så mørkt det er når jeg kommer hjem er det umulig å få tatt bilde.
Men, det kommer, det kommer.
 
Tre dager igjen før juleferie - sjeldent har jeg gledet meg slik til en ferie.
Fremdeles ingen julestemning å spore hos meg,
selv om jeg pynter og baker.....
Den dukker nok opp!
Ønsker dere en fin kveld - senk skuldrene og nyt roen :)
 
 
 

15 kommentarer:

  1. Vakkert sjal og kjempefin genser! Så utrolig flink du er!

    Ønsker deg en herlig kveld og en riktig god natt!

    SvarSlett
  2. Jeg visste du ville like Cashmere -garnet. Det er en bestselger hos oss, og jeg har kunder som har strikket 10 sjal. Selv har jeg strikket 5, men har planer om et til etter nyttår. Har iallefall lagt av et nøste.....
    Flott genser da gitt! Fint med flettemønster foran. Blir jo litt spesiell da.
    Jeg har ikke pyntet særlig enda , til jul. Utsetter dag for dag. Men i kveld har jeg drukket gløgg. Får jo litt julestemning da.
    Jeg har to arbeidsdager igjen, så er det fri for meg også!!!! Skal kose meg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fine ting du har laget, lekker genser :) Klem fra Beth

    SvarSlett
  4. Så deilig med et sjal som man er så fornøyd med! Har aldri prøvd å strikke av Cashmere-garn, men det høres jo fristende ut :-)
    Nydelig genser!! Er helt imponert over alt du får til i flettestrikk, du er kjempeflink med strikkepinnene! :-)

    SvarSlett
  5. Hei,hei.
    Sååå lekkert sjal og genser,du er skikkelig flink med pinnene. :)) Håper formen er bedre. :)
    God adventsklem.

    SvarSlett
  6. Skikkelig flott genser og helt enig...flettene ser kjempefine ut.

    SvarSlett
  7. Genseren var kjempefin! Så kjekt å ha funnet et favorittsjal:)

    SvarSlett
  8. Kjempelekkert sjal og genser! Heldige niese:)
    Tusen takk for kommentar på fotobloggen!:)
    Ønsker deg flotte førjulsdager og at julestemningen kommer snikende hjem til deg:)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. Storfin genser med deilig flettermønster ser ut herlig varme. Din Yndlingssjal veldig koselig. Fine arbeid du har laget.
    I fjor vi hadde masse snø og nå er alt grønn til oss. Men julstemning kommer senest med juletre i stuen. Ha deilig forhåndsglede. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  10. Så flotte praktplagg du har strikket, kjempeflotte! Har du info om oppskrifter kanskje? Vet ikke helt om jeg skal tørre å vise den flotte genseren til eldste datter i fare for at den bestilles for strikk, thihi! Har ikke sett den før, utrolig artig variant og nydelig flette.

    Flinke du! :)

    Håper det kommer litt julestemning hos deg. Her har julestresset nådd nye høyder etter en lang periode uten julefeeling. Satser på å roe ned med et glass eller to med noe rødt i ikveld, gjøre ferdig de hjemmelagede gavene... og så ta resten, puh! Blir jul uansett :)

    Sender deg en stor julehilsen og gode klemmer. Tusen takk for alltid koselige kommentarer og besøk i bloggen min. Setter stor pris på deg :D

    Eli Kristin

    SvarSlett
  11. Nydelig genser. Flott flettestrikk. Sjalet ser ut som en drøm.
    Klem

    SvarSlett
  12. Både sjalet og genseren var jo nydelige! Har du strikket dem etter oppskrift eller fant på selv?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Eva :) Sjalet er en oppskrift som jeg har brukt mange ganger, legger opp 3 masker og øker i begynnelsen av hver omg så langt jeg ønsker å ha det. Oppskriften til genseren sto i et bilag i hjemmet tidligere i år, tror det var nr 3 eller 13.

      Slett
  13. Begge delene var Kjempeflotte :) Likte spes den fine vrien nede på genseren. Kjekt at ik alt er "firkanta" :)

    SvarSlett