lørdag 28. desember 2013

Da er jeg i gang



 
I går fikk strikkepinnene hvile.
Jeg har tidligere i desember vært på drops sitt garnsalg
og kjøpt meg en pose med "lima".
Nøye utvalgte farger og garnmengde,
viste nøyaktig hva jeg skulle bruke det tl ;)
 
 
 
Med heklenål nr 7, gikk arbeidet som en lek,
og sitteunderlaget vokste raskt.
 
 
Faktisk så raskt at jeg rakk og hekle to.....
De ble tovet i maskinen i formiddag.
Og vips er de to første julegavene for 2014 ferdig :)
 
I dag fortsatte jeg på genseren min,
mulig det blir flere sitteunderlag før den blir ferdig.
Nå skal jeg straks av sted å treffe alle mine søsken,
det blir stas :)
Fin kveld til deg!

7 kommentarer:

  1. Så flotte sitteunderlag. :)
    Kos deg i selskap.
    Romjulsklem fra Mette.

    SvarSlett
  2. Kjempefine sitteunderlag. Allerede ferdige julegaver for 2014, det liker vi :)
    Kos deg i kveld.

    SvarSlett
  3. Fine sitteunderlag, greit å være tidlig ute med neste års julegaver! :-)
    Fortsatt god romjul til deg og dine!

    SvarSlett
  4. Oi, så flotte! Klarer du å la de ligge til julen 2014 nå da? :) Jeg hadde mange strikkede gaver på planen min til årets jul. Kom i mål med noe, men mye gjenstod og det ble stress-strikk på tampen. Bestemte meg for å lage julegaver hver måned fra januar av, hihi. Men hva skal jeg strikke? Valgets kval ^_^

    Nydelige farger og supre sitteunderlag det der. Lykke til med videre julegaveprosjekt. God plan du har :)

    PS - lekker genser til deg selv, spent å se hvordan den blir. Nydelige farger også der. Vet du - jeg skal faktisk strikke meg en Skappel snart. Garnet ligger på vent. Endelig en kosegenser til meg selv - men datter ønsker seg Mariusgenser med rundfelling. Grugleder meg.. Hun blir vel førstepri, så tar vi det som det kommer :D

    Tusen takk for de beste kommentarer, setter stor pris på deg. Vi har fortsatt besøk her, men nå snek jeg meg til en rolig kaffistund med PC og bloggbesøk etter gammelt. Kos - dypt savnet :)

    Ønsker deg ei fortsatt fin romjul med mye spøt, bøker og kos.
    Stor juleklem til deg,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  5. Heisann
    Tenk at du har neste års julegaver klar, ikke verst.
    Kjempefine sitteunderlag du har heklet. Jeg strikket to i år, som mottagere ble så glad for. Og på disse hadde jeg festet hjerter.......jeg viste dem i bloggen tidligere. Og det var det de ble så glad for. For da blåser de ikke avgårde, sa de. Mens jeg tenkte meste på at det vr dekorativt, og fine å henge opp med på en knagg.
    Jeg har mange nye strikkeplaner for det nye året, men først må jeg strikke noe til datteren, som hun har bestilt.
    Håper du koser deg masse, for det gjør jeg. Klem

    SvarSlett
  6. Rålekre farver! Koselig med heklekrok "innimellom" strikkeprosjekter

    Ha ei strålende nyttårsfeiring

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  7. Ja, disse var nydelige i lekre farger!
    Godt å komme igang med neste års gaver:))
    Ha en fin dag og kos deg masse!:)
    Klem fra Janne

    SvarSlett