søndag 10. november 2013

Uventet besøk



 
Denne helgen fikk vi uventet overnattingsbesøk av noen kjære venner :)
Litt småstresset må jeg innrømme at jeg ble,
da min venninne ringte lørdag formiddag og annonserte at de var på vei.
Jeg hadde tatt på meg en ekstra vakt på biblioteket,
og hjemme var det ikke akkurat ryddig og rent ;)
Heldigvis var Studenten hjemme denne helgen,
og da jeg kom fra jobb, var det meste gjort :)
Disse Marius sokkene, samt de jeg viste forrige innlegg er julegaver
til overnattingsbesøket.
De ble pakket inn i julepapir og lagt i bagen deres da de dro i dag.
 
 
De hadde nok litt dårlig samvittighet for å komme uanmeldt,
med seg hadde de nemlig denne herlige buketten.
 
 
Jeg laget en deilig scampi gryte til kvelds,
akkurat passe sterk.
 Det blir ikke siste gangen jeg lager den!
 Oppskriften har jeg hatt en stund, men ikke benyttet.
Bildet er hentet fra Google.
 
 
Enda et trekk til tenn brikettboksen er ferdig,
blir nok en liten julegave dette også.
Nå er det nok Marius strikk for denne gang,
selv om jeg har veldig lyst på en genser til meg selv..... 
 
Tusen, tusen takk for alle hyggelige kommentarer jeg får,
dere skulle bare vist hvor glad jeg blir når de dukker opp :D
 
I kveld skal jeg sitte med beina godt oppe i sofaen,
se på Farmen og starte på nye strikkeprosjekter.
Lade opp til ei ny hektisk uke.
Ønsker akkurat deg en flott kveld og en fin ny uke :)
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Det er slike uventede besøk som oftest blir de koseligere. Men jeg forstår det kan være stressende også.........kjenner meg igjen der.
    Men dere hadde det sikkert hyggelig, og godt sokkene var ferdige til å bli med dem tilbake.....som julegave.
    Håper du har slappet av og kost deg resten av helgen. Klem

    SvarSlett
  2. Alltid koselig med besøk, men skjønner den med å få ryddet litt først :)
    Den gryta hørtes og så veldig god ut, og heldige er de som får så fine sokker i julegave.
    Ha en flott uke.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så lekre lester og tennbriketttrekk :) Holder på med Mariusgenser selv - og blir liksom aldri helt lei av det :)

    Ha en strålende uke

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett
  4. Så mye flott du lager. :) Er hekta på Mariusgensere for tiden, strikker 2 gensere akkurat nå og tenkte på et par puter etterpå til julegaver. Strikka mye Marius før også,bra at moten holder seg,mønsteret er flott da. Liker godt fanamønsteret og. :) Jeg er så glad for at jeg lærte meg å strikke. :)
    Ha en flott ny og kreativ uke min venn.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  5. Kjekt med besøk da:) Flotte julegaver - både mariussokker og trekk til boksen!

    SvarSlett
  6. Fine Marius-sokker, heldig de som får dem under juletreet i år! :-)
    Blir spennende å se hvilke nye strikkeprosjekter du har på gang! ;-)

    SvarSlett
  7. Du lager så fine marius-sokker! De står altså på strikkelista mi også, kanskje jeg rekker et par før jul ..... :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett